به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس فاتح مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به آغاز مقدمات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای آهک هیدراته اهر اظهار داشت: قصد داریم تا در اجرای این طرح‌هاعلاوه بر بهره مندی از توانمندیهای شرکتهای دانش‌بنیان استان از این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف نیز مشاوره بگیریم.

یونس فاتح افزود: کارخانه آهک هیدراته اهر به منظور حفظ مزیت رقابتی در شاخص های کیفی محصول و حتی در ایجاد صنایع جنبی آهک و ظرفیت‌سنجی در این موارد علاقه مند به استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری در تولید آهک هیدراته خبر داد و گفت: جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم که برای اجرایی شدن اهداف، از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌گیری خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی هم گفت: با عنایت به نیازمندی شرکت مولیبدن مس آذربایجان برای استفاده از طرح‌های فناورانه، تقاضای این شرکت به ۸ مورد نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف احصاء شد.

سعید جعفری‌راد ارائه مشاوره های کارشناسانه در خصوص احداث اولین و بزرگترین کارخانه تولید pcc خاورمیانه در شهرستان اهر، ارائه راهکارهای لازم برای تبدیل گاز Co2 به یخ خشک، هوشمندسازی مجموعه آهک هیدراته، راه اندازی کوره دوار برای استفاده زیرسرند، تولید کاغذ سنگی، تولید نانوکربنات کلسیم و سدیم کربنات، مشارکت در ساخت و مهندسی معکوس قطعات وارداتی کارخانه، بهبود مدیریت انرژی و استفاده از پسماندهای کربنات کلسیم را مواردی برشمرد که در این نشست مقرر شد از طرح‌های دانش‌بنیان شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی استفاده ‌شود.