به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در اولین همایش رویداد تخصصی هسته‌های مسئله‌محور خانه نخبگان بسیج اهر با بیان این‌که در شهرک‌های صنعتی هریس و زرنق ۱۹۰۰ نفر و در شهرک و ناحیه صنعتی اهر ۶۱۰ نفر اشتغال دارند، اظهار داشت: سپاه پاسداران قهرمان و سرافراز در حوزه‌های مختلف و جنگ‌های نرم، اقتصادی، دفاعی و … حضور فعال دارد و این‌که می‌خواهد در حوزه اقتصاد و اشتغال فعالیت کند جای خوشحالی است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود نان و آب در مناطق روستایی افزود: در مجموع روستاهای شهرستان اهر تنها ۱۸ روستا نانوایی دارد و روستاهای فاقد نانوایی برای تأمین نان به شهر اهر مراجعه کرده و برای هر قرص نان هزینه گزافی پرداخت می‌کنند، واقعاً روستاها علاوه بر محرومیت، مظلوم واقع شده‌اند یعنی نمی‌توانند حتی مشکلات‌شان را بیان و به گوش مسئولان برسانند.

وی ادامه داد: برای اینکه شهرستان اهر و روستاها توسعه یابد بایستی ابتدا فکرها را توسعه دهیم. اگر مسئولان شهرستان اهر در فکر و عمل متحد و منسجم نباشند، توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود لذا انتظار داریم بین سپاه مقتدر مسئولان تفاهم‌نامه‌ای تدوین شود و تقسیم کار کنیم تا مشخص شود بنده در استان و تهران چه اقداماتی باید انجام دهم و مسئولیت سایر مسئولان نیز مشخص شود.

محرم‌زاده با اشاره به این‌که استقرار کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر اشتباه بود، گفت: ای‌کاش کارخانه آهک هیدراته هم در کنار معدن بود و تولید در جوار معدن انجام می‌شد.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر ابراز داشت: مدیرکل میراث فرهنگی استان می‌گفت پیگیری‌های دو سال اخیر در حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان اهر به اندازه‌ای بود که در طول چهل سال گذشته اتفاق نیفتاده بود.

وی تصریح کرد: در سفر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به شهرستان اهر، ما از شرکت مس خواستیم تا ساختمان خوابگاه دانشگاه آزاد اهر را خریداری و یک طبقه را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کند و این درخواست با حضور آقای رستمی صورت‌جلسه کردیم، از شرکت مس انتظار داریم توافقات و صورت‌جلسه را اجرایی کرده و ساختمان خوابگاه دانشگاه آزاد اهر را تملک کند.

محرم‌زاده با ذکر این‌که با وزیر صمت دیدار خواهم داشت، گفت: با توجه به اینکه دولت درگیر تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ است و قرار بود ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تحویل مجلس دهد اما نتوانست، به همین خاطر دیدار با وزیر صمت به تعویق افتاد و قرار است تا لایحه بودجه سال آینده پایان آذرماه به مجلس تقدیم شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود برق و گاز در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: بنده توسعه استان را دنبال می‌کنم و معتقدم نمی‌توانیم توسعه جزیره‌ای داشته باشیم. به همین جهت در جلسات مختلف تأمین برق و گاز مورد نیاز استان را پیگیری کرده‌ام.