به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در اولین همایش رویداد تخصصی هسته‌های مسئله‌محور خانه نخبگان بسیج اهر با اشاره به این‌که شناسایی مشکلات، ارائه راهکار علمی و مسئله‌محور نشان‌گر توانایی نخبگان بسیج است، اظهار داشت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها در کنار آموزش، ارائه پژوهش و راهکارهای علمی به مسؤولان در جهت کمک به رشد و توسعه شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

فرماندار اهر، فاصله بین صنعت و تولیدات پژوهشی را نگران‌کننده دانست و افزود: یکی از چالش‌هایمان این است اساتید و نخبگان برای انجام پژوهش منابع مالی ندارند و دیگری اینکه صنعت اعتماد نمی‌کند چون اغلب هنوز داد و ستد سنتی را دنبال می‌کنند.

وی بابیان این‌که خانه نخبگان بسیج برای هدایت پژوهش‌گر به سمت توسعه و جلب اعتماد صنعت هدف‌گذاری کند، یادآور شد: باید بین صنعت و پژوهش‌گران آشتی اتفاق بیفتد، به عبارتی صنعت برای توسعه و پیشرفت به تولیدات علمی و فناوری پژوهش‌گران اعتماد کند و حتی از طریق سپاه و بسیج برای برای پژوهش‌ها سرمایه‌گذار جذب کنیم.

غنی‌زاده، برگزاری نمایشگاه تولیدات پژوهش‌محور برای شناسایی نیازمندی‌ها و عرضه برطرف‌کننده نیازهای جامعه و صنایع با مشارکت خانه نخبگان بسیج و دانشگاه آزاد اهر را ضروری دانست و گفت: اهر شهرستانی معدنی دارای ۲۸ معدن بوده و جای خالی بهره‌گیری از تولیدات پژوهش‌محور در معادن شهرستان اهر احساس می‌شود. این در حالی است معادن اهر برای رشد و توسعه متوازن نیاز به آینده‌پژوهشی دارد.