به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد زادشکویان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: هدایت و تبیین طرح‌های تحقیقاتی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مقاطع کارشناسی و همچنین بهره‌مند شدن طرفین از امکانات تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گفته وی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه همکاری می‌توان به تحقیق بر اساس مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه اهداف آموزشی و تبادل اساتید، دانشجویان و کارکنان اداری اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه که به سه زبان فارسی، پرتغالی و انگلیسی تنظیم شده به امضای «Marta Regina Gimenez Favaro»، رئیس دانشگاه لوندرینا و «زادشکویان»، رئیس دانشگاه مراغه رسید.

دانشگاه لوندرینا در سال ۱۹۷۰ تأسیس و در سال ۱۹۷۱ به ‌عنوان یک دانشگاه دولتی به رسمیت شناخته شد؛ این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۳ در بین بهترین دانشگاه‌های برزیل قرار دارد و در میان ۷۳ مؤسسه برزیلی در این رتبه‌بندی، بیست و ششمین دانشگاه برتر دولتی است.

دانشگاه مراغه طی فروردین سال جاری نیز تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ایغدیر ترکیه به منظور گسترش همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی امضا کرده بود.

منبع: ایرنا