به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر رنجگران از خرید و ذخیره سازی ۳۰۰ تن سیب و ۲۵۰ تن پرتقال برای مصرف شب عید استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین و توزیع مناسب میوه در ایام عید با هدف جلوگیری از افزایش قیمت میوه در ایام پایانی سال در میان شهروندان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید میوه شب عید تعیین شده است افزود: ۳۰۰ تن سیب از داخل استان تامین شده و ۲۵۰ تن پرتقال تامسون از شمال خریداری شده است که هفته‌های آتی حمل و این میوه‌ها پس از تعیین محل غرفه‌ها از سوی کمیته راهبردی میوه شب عید عرضه خواهد شد.

 عرضه میوه شب عید توسط اتحادیه تعاون روستایی با هدف کنترل قیمت و تنظیم بازار شب عید انجام می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی هم در جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار استان بر ضرورت کنترل قیمت‌ها با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با شب عید تاکید کرده است.

البته آنچه که باید علاوه بر تامین میوه و کالاهای اساسی شب عید مورد توجه مسئولان مربوط باشد، نظارت مستمر بر نحوه عرضه است که ضعف عملکرد مسئولان در این حوزه هر ساله مردم را با مشکلات متعددی مانند رعایت نشدن عدالت در توزیع و گران فروشیهای خودسرانه رو به رو می کند.

حال باید دید دستگاههای مسئول استان در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی و میوه شب عید، امسال چه تدبیری برای جلوگیری از بروز  مشکلات تکراری سالهای قبل اتخاذ خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما