به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسعود رادبه معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان ما به عنوان استان معین بازسازی در زلزله خوی تعیین شده است گفت: تاکنون آواربرداری ۱۴۴ واحد از خانه‌های تخریب شده در شهر فیرورق اتمام یافته است و از ۲ هفته پیش ۲۴ نفر از نیرو‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در شهر فیرورق حضور یافته اند و کار آواربرداری را پیش می‌برند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ساخت ۴۲۰ واحد، تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی شهر فیرورق هم برعهده بنیاد مسکن آذربایجان شرقی است افزود: تا ۲۵ اسفند ضمن پایان آواربرداری در این شهر، همه این ۲ هزار واحد هم تعمیر و به مردم زلزله زده منطقه تحویل داده خواهد شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی  گفت: پرونده ۲۵۰ واحد از ۴۲۰ واحد مسکونی برای صدور پروانه و نقشه کشی به شهرداری ارسال شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هشتم بهمن شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند که سه کشته و ۸۱۶ مصدوم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما