به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده صبح امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل در رفع موانع تولید سرمایه‌گذاران بر لزوم گره‌گشایی از موانع واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای اشتغال‌زایی و تولید تاکید کرد و گفت: برخی موانع سرمایه‌گذاران ناشی از بروکراسی اداری و محدودیت‌هاست، به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست که واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل مانع‌تراشی بی‌مورد دستگاه‌ها غیرفعال باشند.

وی از پایش واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهر از نظر تولید، اشتغال، موانع و مشکلات خبر داد و یادآور شد: اداره صمت در راستای احصای مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان را پایش کرده و به منظور تسهیل در موانع تولید، واحدهای صنعتی و تولیدی دارای مشکلات و موانع را به ستاد رفع موانع تولید ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به موانع برخی واحدهای تولیدی ناشی از کمبود منابع آبی گفت: وضعیت بارندگی‌ها به گونه‌ای است که با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، با این وجود در طول سال‌جاری آب مورد نیاز با مجوز وزارت نیرو و همکاری امور آب و نظام مهندسی کشاورزی ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان اهر تأمین و به چرخه تولید وارد شده‌اند.

فرماندار اهر بابیان این‌که اجازه مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را نمی‌دهیم، اظهار کرد: به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان تاکید کرده‌ایم تا همراه و همگام با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشند، هیچ‌گاه دید مانع‌تراشانه نسبت به فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی نداریم.

غنی‌زاده بر ضرورت احصای مشکلات و موانع واحدهای پرورش ماهی شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: واحدهای پرورش ماهی شهرستان با مشکلات متعددی مواجه‌اند و با عنایت به محدودیت در منابع آبی به جهاد کشاورزی اهر تأکید کرده‌ایم تا مشکلات واحدهای پرورش ماهی را به‌صورت جداگانه به ستاد تسهیل موانع تولید ارجاع دهد، چراکه قصد داریم موانع این واحدهای تولیدی را رفع و مانع اخلال در تولید شیلات را حل و فصل کنیم.

وی با تأکید بر این‌که حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و رفع موانع تولید و اشتغال از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است، افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وظیفه دارد تا از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت و رفع موانع آن‌ها را در چهارچوب قوانین پیگیری می‌کند.

مشکلات و موانع ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان اهر بررسی و دستورات لازم جهت رفع موانع ۷ واحد تولیدی صادر شد، مشکلات ۳ واحد تولیدی نیز بنا بر تاکید فرماندار اهر جهت بررسی و اعلام نتیجه به دستگاه‌های اجرایی ارجاع شد.