به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ رضا کریمی نژاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و باتوجه به رصد و کنترلی که از طریق تردد شمارها انجام می‌شود، تاکنون ۱۷ درصد شاهد افزایش سفرها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آزادراه «زنجان-تبریز»، «تبریز-ایلخچی»، «تبریز-مرند» و «تبریز-ارومیه» از پرترددترین جاده‌های استان بوده‌اند که ۸۰ درصد تردد در این محورها انجام شده است.

وی افزود: حدود ۲۲۰ تیم ارتقای ایمنی در جاده‌ها مستقر شده‌اند که ۶۵ تیم آنها به صورت کنترل نامحسوس هستند و خودرو امدادی و نجاتی نیز در جاده‌ها مستقر هستند.

کریمی نژاد خاطرنشان کرد: امسال نیز در برخی محورها محدودیت اعمال شده است، از جمله محور «مراغه-هشترود» که از ساعت ۹ شب تا ۷ صبح تردد ناوگان حمل بار ممنوع است همچنین در محور «بستان‌آباد-سرچم» و آزاد راه «سهند-تبریز» نیز تردد انواع ناوگان حمل بار در کل ایام نوروز ممنوع اعلام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: قبل از شروع سفر از سالم بودن وسائط نقلیه مطمئن شده و از وضعیت جوی هم مطلع شوند و اطلاعات کامل را با شماره‌گیری ۱۲۰ یا ۱۴۰ راهداری بدست بیاورند و امکانات مورد نیاز را به همراه داشته و از رفتارهای مخاطره آمیز و عجله پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

منبع: مهر