به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام زاده روز پنجشنبه در جلسه کمیته فنی بازاریابی و تبلیغات با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان به گردشگران خارجی، اظهار کرد: بازاریابی با کمک تبلیغات رسانه‌ای برای رشد صنعت گردشگری استان مهم بوده و باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشورهای هدف گردشگری و همچنین نحوه حضور رسانه‌های استانی در این کشورها برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه تحولی صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای با مشارکت و محوریت بخش‌های خصوصی و برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره‌های بین‌المللی حائز اهمیتی بوده که در این جلسه به تصویب رسید.

بایرام زاده گفت: در راستای تحقق هدف، افزایش رویدادهای گردشگری با کشورهای هدف گردشگری، برنامه‌هایی همچون برگزاری ۸۰ جشنواره گردشگری داخلی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه سال جاری و حضور توانمند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، با محوریت جذب گردشگران خارجی در دستور کار معاونت گردشگری آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای هدف گردشگری برای استان آذربایجان‌شرقی کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، روسیه، ترکیه، چین، عراق و کشورهای اروپایی‌ است اما محدودیتی در معرفی استان وجود نداشته و هدف نهایی معرفی جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان در ابعاد جهانی است.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، در ۲ سال گذشته ورودی گردشگر خارجی به استان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی با داشتن چهار هزار اثر تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۷۵ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو پنج استان اول گردشگر پذیر ایران به شمار می رود.

منبع: ایرنا