به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نظری در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان اهر گفت: برای تحقق شعار سال تمامی پرسنل دستگاه قضایی شهرستان با نهایت توان تلاش می‌نمایند؛ و در این خصوص از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم و معتقدیم که رفع موانع تولید و کمک به رونق تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی و معادن موجب اشتغال بیشتر جوانان و کاهش بیشتر آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

رییس دستگاه قضا در شهرستان اهر عنوان کرد:شعبه‌ای داریم که در آن ماهانه ۳۰۰ پرونده مختومه اعلام می‌شود و قسمت مهمی از امنیت شهرستان مرهون تلاش‌های جهادی همکاران ما در دستگاه قضایی می باشد.

نظری عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی شهرستان نبود سند رسمی در اراضی کشاورزی روستایی می باشد که این موضوع سالیان متمادی است، موجب ایجاد اختلاف و بروز جرم می‌شود و نیاز است در این خصوص از سوی مراجع مربوطه اقدامات اساسی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰۰ موردی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان اهر گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد۴۶۰۷۲ پرونده وارده داشتیم که تماماً رسیدگی شده و در سال ۱۴۰۱ سال نیز ۴۹۱۹۹ فقره پرونده ورودی داشتیم که تمام خدمات ما بصورت سیستمی و الکترونیکی میباشد و این امر موجب سهولت در ارائه خدمت به مردم گردیده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵۵ هکتار اراضی ملی و ۱۵ هکتار حریم و بستر رودخانه و در سال ۱۴۰۱ نیز ۵۰ هکتار از اراضی ملی و ۱۰ هکتار حریم و بستر رودخانه توسط دستگاه قضا در شهرستان اهر رفع تصرف شده.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی در جمع پرسنل دستگاه قضا شهرستان اهر گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای تبین عملکرد دستگاه قضا می باشد که با استحضار مردم می‌رسد تا بدانند که چه خدمات ارزنده‌ای صورت می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه رسیدگی به بیش از ۴۹۰۰۰ پرونده در سال نشان از روحیه ایثارگری و جهادی پرسنل دستگاه قضا در شهرستان اهر دارد گفت: خدمات نظام مثل زنجیر متصل و مکمل هم هستند و اگر دستگاه قضا در مسائل اقتصادی و اجتماعی و امنیتی ورود نکند موجب بروز هرج و مرج در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی زاده عنوان کرد: هر شخصی که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار میباشد باید تفکراتش مثل امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشد تا همخوانی داشته باشد بین امام و امت و یکی از مراکزی که می‌تواند چهره‌ی حکومت را خوب نشان دهد خدمات خوب دستگاه قضا میباشد.

وی با بیان اینکه هر اختلافی که بین گروهی برطرف می‌شود از فضیلت بالایی برخوردار است تشریح کرد: حل اختلافات قومی و قبیله‌ای و خانواده موجب ایجاد آرامش و امنیت و پاکسازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد عدالت در جامعه بنا شده و در عدالت تفاوت وجود دارد، اما تبییض وجود ندارد و باید قضات عزیز به این موضوع اشرافیت داشته باشند، و هر چقدر جامعه را بسوی عدالت نزدیک کنیم موجب رضایت بیشتر مردم خواهد شد.