به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محرمی، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود، بیان کرد: بخش رقابتی شامل اجرای صحنه‌ای و خیابانی و بخش غیررقابتی شامل اجرای بومی، آئینی و سنتی است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه سالجاری با شرکت هنرمندان تئاتر از سراسر کشور در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوعات این جشنواره شامل تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت، دفاع،‌ مقاومت و ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، مهار تورم رشد تولید، ‌احیا و بهسازی محیط زیست، دوستی با طبیعت و اطلس زیست بوم کشور، توسعه تئاتر کوتاه و ابتکارات خلاقانه تئاتری و آسیب‌های اجتماعی است.

محرمی، با بیان اینکه آثاری که با رویکردی خلاقانه و نگاه نو بر پایه موضوعات اشاره شده باشد، در اولویت انتخاب برای شرکت در این جشنواره است، ادامه داد: علاقه مندان می توانند مدارزک و فیلم کار خود را در مهلت ثبت نام، برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با دعوت از گروه‌های مختلف و هنرمندان تئاتر کشور برای شرکت در این جشنواره، یادآور شد: از هر کارگردان فقط یک اثر مورد پذیرش خواهد شد و تمامی گروه های راه یافته به جشنواره علاوه بر اجرای ویژه داوری باید پنج اجرای عمومی در شهرها و روستاهای منطقه به انتخاب دبیرخانه جشنواره اجرا کنند.

محرمی، افزود: برای رتبه های اول جشنواره علاوه بر نشان سیاه خروس هدیه نقدی و برای سایر منتخبان نیز جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

براساس این گزارش قره‌داغ یا همان ارسباران نام یکی از مناطق تاریخی و توسعه پذیر آذربایجان است که تابستان هر سال میزبان گروه های مختلف تئاتر کشور می شود.

مجمع تئاتری های ایران هر سال در این منطقه در قالب جشنواره تئاتر های کوتاه ارسباران تشکیل می‌شود و هنرمندان تئاتر ایران در بخش رقابتی و غیررقابتی به اجرای نمایش در مناطق مختلف شهرستان اهر که مرکزیت منطقه ارسباران را دارا است می پردازند.

منبع: ایرنا