به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جلیل کاظم زاده با بیان اینکه در شورای ششم این شهر تاکنون ۹۴ جلسه تشکیل شده است، گفت: اعضای این شورا در این جلسات با تصویب ۳۴۰ مصوبه در حوزه های مختلف، راه را برای توسعه، عمران و آبادانی این شهر هموار کرده اند.

کاظم زاده، افزود: با تعامل مناسب و سازنده اعضای شورای اسلامی و شهرداری این شهر، هم اکنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات شورا از سوی شهرداری اجرا شده است.با تعامل مناسب و سازنده اعضای شورای اسلامی و شهرداری این شهر، هم اکنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات شورا از سوی شهرداری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اهر به عنوان دروازه بهشت ارسباران شناخته شده است، اظهار کرد: این منطقه به لحاظ داشتن آثار و ابنیه های تاریخی و مناظر زیبا و دیدنی به ویژه در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می شود.

رییس شورای اسلامی اهر گفت: برای جذب گردشگر بیشتر و ایجاد درآمد پایدار شهری، پروژه هایی مانند میدان دواب و پارک مصنوعی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهر اجرا می شود.

کاظم زاده، حجم سرمایه گذاری برای پارک مصنوعی اهر را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: نگهداری فضای سبز اهر نیز به بخش خصوصی واگذار شده و برای تامین آب مورد نیاز، مخزن بتنی به حجم حدود پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومان احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر حدود ۱.۳ مترمربع است، یادآور شد: این شهر دارای بیش از ۱۳۰ هکتار فضای سبز است.

کاظم زاده، افزود: مطالعه طرح تفصیلی اهر در راستای شناسایی کاربری های مختلف شهری، آسفالت ریزی معابر خاکی شهر و آسفالت بیش از ۲۵۰ کوچه، اجرای بیش از ۶ هزار مترمربع پیاده رو، اجرای پنج هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری و احداث زمین چمن مصنوعی در پارک آنالار از جمله اقدامات شهرداری اهر در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی این شهر است.