به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فرج نیا با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ضرورت کاهش مصرف برق و پایش مستمر مصرف دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در این زمینه، طی امروز (۱۷ مردادماه) به دلیل عدم توجه به این دستورالعمل، تذکرات و هشدارهای این شرکت، برق ۶۶ اداره و بانک پر مصرف استان قطع شد.
وی با اشاره به اینکه این شرکت، امکان رصد و پایش مصرف برق ادارات و بانک ها از راه دور را دارا است، افزود: از این تعداد ۲۲ اشتراک مربوط به بانک‌های استان بوده که مصوبه کاهش بار مصرفی را رعایت نکردند و از راه دور برق آن‌ها قطع شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌ شرقی گفت: این واحدها که اشتراک برق آنان بر اساس دستورالعمل های هیئت دولت و وزارت نیرو قطع گردیده، به جای کاهش مصرف برق در مقایسه با سال گذشته، متاسفانه افزایش مصرف داشتند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها نسبت به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف برق، بی توجه هستند که در این زمینه به آن‌ها تذکراتی داده شده بود که در صورت تکرار و عدم رعایت، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام  خواهد شد.

منبع: نصرنیوز