به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی بهادری جهرمی گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران و به منظور تسهیل تردد‌های خارج از کشور و کاهش هزینه‌ها، لایحه‌ای تصویب شد که به مجلس ارائه خواهد شد که طبق آن مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیاز‌های استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش – زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان