به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان، در ۶ ماه اول امسال ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که شهرستان‌های تبریز با ۱۲۴ نفر، مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته اند.

بر این اساس، ۵۴ درصد جان باختگان در این بازه زمانی در محل حادثه، ۴۳ درصد در بیمارستان و ۵ درصد حین انتقال به مراکز درمانی فوت کرده اند که این میزان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ آبراهه، سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: مهمترین علت تصادفات منجر به فوت در استان در نیمه نخست امسال با ۳۴ درصد واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

ذاکری رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های استان نیز افزایش آمار تصادفات درون شهری را قابل تامل و نیازمند بررسی و تحلیل تصادفات دانست و بر تقویت تعامل شهرداری‌ها با پلیس راهور و حضور موثر پلیس در شهر‌ها برای کاهش ترافیک و آمار تصادفات منجر به فوت تاکید کرد.

همچنین طبق بررسی انجام شده در ۱۰ محور جاده‌ای استان که در این جلسه ارائه شد، ۷۰ درصد رانندگان استان از کمربند ایمنی و ۴۳ موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، ۳۸ درصد سبقت خودرو‌ها غیرمجاز و ۳۱ درصد تردد خودرو‌ها با سرعت غیرمجاز است.

در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، نواقص متعدد آزادراه ۱۵ کیلومتری تبریز – سهند نیز بررسی و پیمانکار این طرح تاکید کرد که عوارض دریافتی از خودرو‌ها کفاف هزینه‌های نگهداری این آزادراه را نمی‌کند و برای رفع نواقص و تکمیل آن نیاز به تخصیص اعتبار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما