به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در تبریز که در مدرسه دخترانه عفتیه برگزار شد با بیان اینکه امام رضوان الله تعالی علیه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را انقلاب دوم نامیدند اظهار کرد: این نامگذاری به حق شایسته و بجا بود و حتی به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی بزرگ‌تر و مهم‌تر از انقلاب اول بود چرا که این حرکت دانشجویی به رهبری امام خمینی (ره) هیمنه پوشالی و ابهت ظاهری آمریکا را در جهان فرو ریخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به سخنان دیروز دبیرکل حزب الله لبنان هم اشاره کرد و گفت: سیدحسن نصرالله به خوبی در بیانات خود به جنگ افروزی آمریکا در غزه اشاره کرد و چهره واقعی رژیم کودکش اسرائیل را به دنیا عیان کرد.

به گفته وی، هر جا آمریکا پا گذاشته یا کودتا شده یا کشتار به راه افتاده و یا آتش جنگ تا مدت ها برافروخته است. امروز هم مسئول مستقیم جنگ در غزه و مانع آتش بس در این منطقه دولت مستکبر آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت ۱۳ آبان به خونخواهی از دانش آموزان شهید سال ۵۷، دفاع مقدس و همچنین دانش آموزان مظلوم غزه گفت: شما دانش آموزان باید نفرت خود را به سلطه گری و استبداد سلطه گران ‌و مستبدان نشان دهید و مراقب باشید این جنایت ها در طول تاریخ به فراموشی سپرده نشود.

وی نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی را فرصتی دانست برای اینکه دانش آموزان با اهمیت وقایع مناسبت‌های روز ۱۳ آبان آشنا شوند و مفهوم استکبار و استکبارستیزی، علت مبارزه با استکبار و نقش بصیرت از اقدامات استکبار و نه گفتن و استقامت در مقابل تحریم‌های آمریکا را بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: آمریکا سالها است تلاش می‌کند در قالب جنگ نرم و جنگ پنهان، جوانان را از عرصه جهاد و مقاومت دور کند و میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کند تا ملت ایران را که با مقاومت و ایستادگی خود توانسته است سلطه‌های بزرگ را از دستیابی به خواسته‌های خود بازدارد، به زمین بزند، اما تاکنون به لطف پروردگار، حمایت ملت ایران و رهبری داهیانه رهبر فرهیخته، ناکام مانده و این راه، محکم و استوار و مقاوتر از پیش ادامه خواهد داشت.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم متمرکز زنگ استکبارستیزی در مدارس استان گفت: در تقویم رسمی کشورمان چندین مناسبت همانند روز دانش آموز، سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) و سالروز تسخیر لانه جاسوسی ثبت شده و هرکدام سرفصل تغییرات مهم در کشورمان بوده است.

وی افزود: امروز در غزه، کودکان و دانش آموزانی به خاک و خون کشیده می‌شوند که حمایت دانش آموزان آذربایجان شرقی از آن‌ها می‌تواند هم پشتوانه محکمی برای آنها و هم برای مردم مظلوم غزه باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما