به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد حضرتی روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه دریافت هر نوع وجه اضافی از سوی پزشکان تخلف است، بیان کرد: این پرونده با شکایت شاکی خصوصی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ امور بهداشتی و درمانی استان به این اداره کل ارجاع شده بود.

وی اظهار کرد: به این پرونده در شعبه سوم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد و شعبه پس از دریافت دفاعیات بدون توجیه متهم و احراز تخلف اخذ مبلغ اضافی خارج از تعرفه مصوب، با توجه به بار اول بودن تخلف، وی را به بازگرداندن عین مبلغ اضافه دریافتی محکوم کرد.

جریمه ۵.۸ میلیارد ریالی خارج کننده ارز مازاد در تبریز

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به کشف ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار در باجه بازرسی فرودگاه بین المللی تبریز از یک فرد، گفت: به این پرونده تخلف در شعبه ششم تعزیرات حکومتی این شهر رسیدگی شد.

حضرتی، ادامه داد: بر اساس ضابطه ارز مسافرتی، هر فرد در هنگام خروج از کشور نمی تواند بیش از پنج هزار یورو به همراه ببرد مگر اینکه از مراجع قانونی مجوز داشته باشد.

وی یادآور شد: در این پرونده شعبه با لحاظ میزان ارز مجاز مسافرتی و با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم برای خروج ارز مازاد به میزان هفت هزار و ۶۰ دلار، اتهام قاچاق را محرز و متهم را علاوه بر ضبط ارز مازاد به پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر ارزش ارز محکوم کرد.

در نیمه نخست امسال اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان به دنبال رسیدگی به پنج هزار و ۴۴۶ پرونده در واحدهای اجرای احکام به پرداخت بیش از ۹۰۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

در این بازه زمانی به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

منبع: ایرنا