به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این مراسم گفت: در استان حدود ۴۴ هزار راننده و یک هزار و ۲۰۰ راهدار داریم که برای حمل و نقل و امنیت جاده‌ها خدمت می‌کنند و همیشه وظایف خود را از اوایل انقلاب تا امروز به نحو احسن انجام داده اند.

علیزاده با بیان اینکه رانندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای حمل کالا‌های اساسی اقدام می‌کنند افزود: بسیاری از رانندگان ما در دوران جنگ تحمیلی برای جا به جایی رزمندگان و حمل و نقل مایحتاج مردم از بنادر کشور زحمات زیادی کشیدند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته در استان حدود میلیون‌ها تن بار و نزدیک به سه میلیون نفر مسافر جا به جا شده اند و مهمترین ماموریت این حوزه اعزام زائران به مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) بود.
در این مراسم نماینده صنف رانندگان و حمل و نقل استان به بیان کمبود‌ها و کاستی‌های این بخش پرداخت.

۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲ در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یک صد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالا‌های اساسی در کشور و تهدید کشتی‌های منتظر از سوی رژیم بعث صدام نگرانی‌هایی را برای مردم و مسئولان فراهم آورده بود.

در چنین شرایطی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله در پیام تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند و به دنبال فرمان تاریخی امام مبنی بر تخلیه کشتی‌های منتظر در بندر‌های جنوبی کشور، بسیج عمومی کامیونداران شکل گرفت و صحنه‌های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی آنها به ثبت رسید و این روز به نام روز حمل و نقل و راهداری ماندگار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما