به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ حسین امیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع موادمخدر از نوع تریاک در شهر تبریز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی  افراد مورد نظر و محل اختفاء موادمخدر را شناسائی و دریک عملیات منسجم این افراد را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل اختفاء مقدار ۱۱کیلو  و ۴۴۰گرم تریاک و سوخته تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این رابطه تعداد ۲متهم دستگیر و ۲دستگاه خودروی سواری توقیف شد.

وی بیان کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق زورگیر تحت پوشش مامور در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق زورگیر که تحت پوشش ماموران پلیس آگاهی ، سپاه و بسیج از شهروندان تبریز با تهدید سلاح سرد اقدام به اخاذی و سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان با عنوان اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی نموده و با استفاده از سلاح سرد، وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت نمودند، مراتب به صورت ویژه در دستورکار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از وصول پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک فنی از صحنه جرم و مسیرهای منتهی به محل وقوع جرم نوع و شماره انتظامی خودرو استخراج و در تحقیقات نامحسوس مشخص شد مالک اصلی‌، خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است.

وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی مبالغ رد و بدل شده، دریافتند متهم شناسایی شده همان شخص است که مبالغ سرقت شده را به  حساب وی منتقل کرده است، پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی محل اختفاء متهم شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود که پس از مواجهه با قرائن موجود در پرونده، در نهایت لب به اعتراف گشوده و دیگر همدستانش را معرفی و متعرف شد که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان نموده و در صورت مقاومت اشخاص ایشان را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زورگیری کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه پرونده به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال و با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد، مطرح کرد: با توجه به شناسایی و دستگیری متهم اصلی تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

توقیف ۷ دستگاه خودرو شوتی در مرند

فرمانده انتظامی مرند از توقیف تعداد ۷ دستگاه خودرو در اجرای طرح جمع آوری و توقیف خودروهای شوتی خبرداد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان مرند در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی مطرح کرد: مأموران با اجرای این طرح، تعداد هفت دستگاه انواع خودروی سواری شوتی آلوده کننده صوتی و مزاحمین نوامیس مردم و تغییر وضعیت خودرو را شناسایی و به منظور برخورد قانونی آنها را توقیف کردند.

وی تشریح کرد: پلیس برابر قانون و به منظور نظم بخشی و جلو گیری از هرگونه هنجار شکنی، بی‌نظمی، مقابله با قاچاق کالا، طرح برخورد با خودروهای شوتی و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی را به صورت ویژه در دستورکار قرار داده لازم است شهروندان نیز در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

منبع: ایسنا