به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی در نشست فرمانداران استان، با تسلیت شهادت جمعی از خادمان ملت در سانحه سقوط بالگرد اظهار داشت: وداع باعظمت مردم تبریز، مراغه و سایر شهرهای کشور با شهدای خدمت، جلوه‌ای از همبستگی و دلدادگی ملت ایران به آرمان‌های انقلاب و شهدا بود.

وی افزود: شهید آیت‌الله آل‌هاشم و شهید رحمتی، لنگر وحدت و همدلی در استان بودند و فقدان این عزیزان خسارت سنگینی برای همه ما بود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، پیگیری جدی مصوبات و تصمیمات را ویژگی بارز شهید دکتر رحمتی عنوان کرد و گفت: پیگیری تصمیمات تا زمان حصول به نتیجه، حلقه مفقوده مدیریت در کشور و استان است و براین اساس با دستور دکتر رحمتی یک گروه پیگیری در استانداری تشکیل شده بود.

محمدی افزود: فعالیت این گروه با همان کیفیت مدنظر دکتر رحمتی در استان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر، گفت: اکنون بهترین زمان فصل کاری و اجرای پروژه‌های عمرانی است و متوقف کردن کارها با این بهانه که دولت تغییر خواهد کرد، از نظر شرعی و عرفی و قانونی پذیرفتنی نیست.

محمدی با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات، هیچ تغییر مدیریتی در سطح فرمانداری‌ها نخواهیم داشت، افزود: فرمانداران باید با پرهیز از هرگونه سستی و با فعالیت شبانه‌روزی، کارها را با جدیت به پیش ببرند و برگزاری انتخابات نباید کارهای جاری شهرستان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: انتخابات در حال حاضر مهم‌ترین پروژه کشور و استان است که فرایند اجرایی آن از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت به‌ویژه شهید دکتر رحمتی، گفت: امیدواریم شیوه مدیریتی ایشان به عنوان یک شیوه جدید در استان استمرار یابد و در توسعه استان نقش‌آفرینی کند.

جبارعلی ذاکری گفت: بخشی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان در سایه پیگیری جدی دکتر رحمتی، در مدت زمان کوتاهی قابل اتمام است و باید برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها به عنوان کارنامه دولت سیزدهم، اهتمام جدی داشته باشیم.

وی، آزادراه تبریز- مرند و مراغه- هشترود، کمربندی ایلخچی، سد گرمی‌چای، تصفیه‌خانه‌های جلفا، هادی‌شهر و مرند و پروژه‌های نهضت ملی مسکن را ازجمله این پروژه‌ها برشمرد و گفت: تاکید بر اتمام این پروژه‌ها به معنی افتتاح نیمه‌تمام آنها نیست، بلکه تاکید بر پیگیری جدی عملیات اجرایی و جذب اعتبارات لازم است.

در این جلسه فرمانداران استان هم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت و استاندار شهید، دکتر مالک رحمتی، به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص مسائل اجرایی شهرستان‌ها و همچنین انتخابات پیش رو پرداختند.

منبع: تسنیم