به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در اولین جلسه کمیته هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان اهر ضمن گلایه از عدم حضور برخی رؤسای ادارت در این جسله با تاکید بر اینکه اگر تولید نباشد، اشتغال نیز وجود نخواهد داشت، گفت: یکی از زمینه های رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی، آموزش های فنی و حرفه ای است.

وی افزود: ایجاد فرصت های شغلی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده، مستلزم این است که افراد جویای کار بدون مهارت، از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده و دارای مهارت باشند.

فرماندار اهر در ادامه گفت: با توجه به این که حجم عظیمی از جوانان جویای کار به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر مراجعه می کنند، وظیفه این اداره در ابتدا ارائه آموزش مهارت به بیکاران است.

محمودی با اشاره به اینکه یقیناً اگر جوانی دارای مهارت باشد، هیچ وقت بیکار و بدون شغل نمی ماند، ادامه داد: بهتر است رویکردها و سیاست ها نسبت به مهارت آموزی دانش‌ آموزان و جوانان آینده از مدارس آغاز شود.

وی اضافه کرد: ۴۵ درصد تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال روستایی و عشایری به بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن تعلق دارد که اگر افراد از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شوند، علاوه بر خود اشتغالی، شاید برای تعدادی دیگر از بیکاران نیز اشتغال ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان اهر از دستگاه های اجرایی خواست تا برای رفع موانع تولید و اشتغال، دیدگاه ها و نگرش ها را تغییر دهند و گفت: باید تلاش کنیم تا ضوابط و قوانین سخت گیرانه را از دستگاه های اجرایی شهرستان تعدیل کنیم، چون اگر تعدیل نشود، آن طور که باید و شاید در تحقق اهداف، پیشرفتی نخواهیم داشت.

زاهد محمودی در پایان امضاء تفاهم نامه بین مرکز آموزش فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در راستای آموزش مهارت صنایع دستی بومی منطقه ضروری دانست و بیان داشت: وقتی گفته می شود معروف ترین صنایع دستی منطقه ارسباران «ورنی» است، ولی هیچ وقت به این محصول بر اساس استاندارد توجه کافی نشده و تا موقعی که شناسنامه دار نشده، نمی توان در صادرات نقشی ایفاء کرد.