به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در ویژه برنامه جشن روز جهانی تئاتر ضمن تاکید بر  لزوم حمایت همه جانبه مسئولان و هنرمندان از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت فرهنگی و هنری موجود در شهرستان اهر، جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران سال های گذشته با موفقیت برگزار شد که بر گزاری موفق آن نقطه قوتی برای شهرستان است.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت برگزاری جشنواره، افزود: بایستی در شهرستان اجماع کلی ایجاد شود و هر شخص و مسئولی با هر فکر و سلیقه ای که داشته باشد، در خصوص ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره اقداماتی انجام دهد.

فرماندار اهر با اعلام اینکه جشن روز جهانی تئاتر بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی فقط در شهرستان اهر برگزار می شود، گفت: برگزاری این جشن در اهر نشان از قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری این شهرستان است.

محمودی در ادامه با اشاره به جایگاه و مفهوم تئاتر گفت: فرهنگ و هنر در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است و مهمترین کارکرد تئاتر و برنامه های فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی است.

وی جلوگیری از آسب های اجتماعی را از دیگر کارکرد های هنر و فرهنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دکتر روحانی در اکثر صحبت ها و گفتگو ها تاکید کرده اند در جامعه نشاط اجتماعی و شادابی ایجاد شود، بایستی مسئولین تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام دهند.

فرماندار اهر در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید، از سوی مقام معظم رهبری گفت: نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی پیام های ویژه و مهمی دارد که بایستی با انسجام فکری، اراده و همت مردم و مسئولان نظام، از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم تا با این کار اشتغال جوانان نیز رونق داشته باشد.

زاهد محمودی در پایان با اشاره به اینکه ان شاالله حمایت از کالای ایرانی سرمنشاء رفع بیکاری در جامعه باشد، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید اراده ای قوی داشته باشند تا بتوانند کیفیت کالاهای تولیدی را ارتقاء و افزایش داده که بتوانند با کالاهای خارجی مشابه توان رقابت داشته باشند.