به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان اهر با اشاره به اینکه معلمان و دانش آموزان روستایی در منطقه ارسباران و شهرستان اهر با مشکلات متعددی از جمله فضا و تجهیزات روبرو هستند، گفت: متأسفانه مدارسی در شهرستان اهر داریم که کلنگی و تخریبی هستند اما دانش آموزان با این وجود در آن تحصیل می کنند که لازم است مسئولان کشوری برای بازسازی و تجهیز این‌ مدارس همت به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه هر قدر انسان در راه خیر قدم بردارد همان اندازه مورد توجه پروردگار قرار می گیرد، اظهار داشت: حضور فعالانه خیرین مدرسه ساز در جشنواره های قبلی شهرستان اهر نتایج ارزشمندی را به همراه داشت.

امام جمعه اهر بر اهمیت علم در جوامع اسلامی و توجه ویژه دین اسلام به علم تأکید کرد و افزود: کارنامه جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه در زمینه تولید علم درخشان است، چرا که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص علم و سایر حوزه‌ ها متکی به دیگران بودیم اما بعد از انقلاب هرچه که به دست آورده‌ ایم به برکت نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله جواد حاجی زاده با بیان اینکه علم برای هر کشوری اقتدار آفرین است، گفت: همواره تلاش بر این بوده تا نسل جوان جامعه که امانتی گران بهاء هستند بدون هیچ کم و کاستی در حوزه آموزشی و پرورشی به تحصیل مشغول باشند.

وی با ذکر اینکه احسان و انفاق پیش از مرگ هر انسان می تواند توشه ای برای آخرت باشد، اضافه کرد: یکی از زمینه هایی که می توان در امورات خیریه سهیم بود، مدرسه سازی و رسیدگی به امور فقرا است.

امام جمعه اهر، مدرسه سازی را نمونه بارز صدقه جاریه عنوان کرد و یادآور شد: هر فردی که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کند به نوعی مدیون آموزش و پرورش است.

حاجی زاده با تأکید بر اینکه ملت ایران با نظام اسلامی و به برکت ولایت در دنیا عزت یافته و عزیز شده اند، ابراز داشت: علت اینکه چرا آمریکایی ها با ایرانیان سر ناسازگاری دارند مشخص است، چون تاکنون در برابر استکبار جهانی سر خم نکرده ایم.

وی در پایان بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا که توافق بین المللی هسته ای را پاره می کند در واقع بهانه ای بیش نیست چون قصد دارد تا چیزی را به جمهوری اسلامی تحمیل کرده و نهایتاً این ملت و کشور را تحت سلطه درآورد.