به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) آیت الله جواد حاجی زاده در نشست خبری که به مناسبت روز نماز جمعه و سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب صورت گرفت، با اشاره به اینکه نماز جمعه فرصتی برای بازگویی مشکلات مردم و اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: علی رغم اینکه شاید ائمه جمعه سلیقه ها و افکار مختلفی داشته باشند ولی نماز جمعه ها جناحی نیستند و فقط در خطبه ها مواضع رهبری اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه اقامه پرشور نماز جمعه باعث وحدت و انسجام ملی می شود، افزود: اینکه برخی ها فکر می کنند نماز جمعه متعلق به گروه و قشر خاصی در جامعه است را قبول نداریم چون به تمامی اقشار و گروه ها تعلق دارد.

امام جمعه اهر در ادامه بیان داشت: نماز جمعه و تشکیلات شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دولتی نیستند و دولت هزینه ای به ائمه جمعه پرداخت نمی کند.

آیت الله حاجی زاده همچنین گفت: ائمه جمعه به هیچ عنوان حقوق بگیر نیستند و تنها هزینه ای که از سوی رهبری دریافت می کنند ماهانه ۲۲۵ هزار تومان است.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه پل وحدت بین مردم و مسئولان هستند و در عین حال اگر دولت نیز مسیر را اشتباه می‌ رود ائمه جمعه حق دارند انتقاد کنند، افزود: به لحاظ اینکه دولت جدای از نظام جمهوری اسلامی نیست و با حکم مقام معظم رهبری رؤسای جمهور تنفیذ می‌شوند، همه وظیفه داریم تا به حاکمیت و دولت در حد توان کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان اهر به اجرای طرح توسعه ای حوزه علمیه امام صادق (ع) اهر نیز اشاره کرد، ابراز داشت: در حال حاضر حوزه علمیه امام صاد (ع) اهر ۹۰ طلبه دارد که با تکمیل طرح های توسعه ای این حوزه علمیه تعداد طلبه ها و رشته های تحصیلی در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

آیت الله جواد حاجی زاده در پایان بر لزوم توجه مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد و یادآور شد: مسئولانی که با خواست و اراده مردم به ریاست رسیده اند موظف هستند تا گام های اساسی برای حل مشکلات مردم بردارند.