به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با بیان اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به دانش آموزان در دوران تحصیل، آینده شغلی آن ها را تضمین می کند، گفت: نظام و دولت در مسائل آموزشی رویکرد مهارت آموزی فنی و حرفه ای دارد که بایستی دانش آموزان را از مقطع متوسطه به حضور در کلاس های مهارت آموزی و حرفه آموزی ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بررسی جایگاه آموزش و پرورش طی دهه های گذشته نشان می‌پ دهد دستگاه تعلیم و تربیت اهر در سطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هست، ابراز داشت: معلمان و مدیران به‌پ تنهایی در احیای جایگاه واقعی آموزش و پرورش اهر نمی توانند مؤثر باشند لذا باید همه دستگاه‌ های اجرایی دولتی برای رسیدن به جایگاه اصلی مدیران آموزش و پرورش را همراهی کنند.

فرماندار اهر در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه به زمان بازگشایی مدارس فرصت زیادی باقی نمانده است، انتظار داریم دستگاه‌ های ذی‌ ربط و متولی، ضمن حفظ آمادگی کامل، تعامل بین بخشی را نسبت به سال‌ های گذشته تقویت کنند.

وی افزود: شهرداری اهر با خط کشی مقابل مدارس و سامان‌ دهی معابر عمومی و نیروی انتظامی با تأمین امنیت دانش‌ آموزان و کنترل ترافیک مقدمات لازم را جهت بازگشایی مدارس آماده کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌ های جعفر شجاعی، مدیر سابق آموزش و پرورش اهر در جهت حفظ و ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: هم ما و هم عموم مردم از مدیر جدید آموزش و پرورش اهر انتظار دارند تا ضمن اینکه جایگاه آموزش و پرورش اهر را حفظ می کند، برای احیای جایگاه واقعی این دستگاه تلاشی مضاعف کند.

زاهد محمودی در پایان گفت: اخیراً در شورای اداری شهرستان اهر از سه دانش آموزی که در کنکور سراسری سال ۹۷ رتبه زیر ۱۰۰ کسب کرده بودند، تجلیل شد و با توجه به اینکه این تعداد دانش آموز موفق برای شهرستانی همچون اهر قابل قبول نیست، نیاز داریم تا با نگاهی واقع بینانه برای ارتقاء رتبه آموزش و پرورش اهر تلاش کنیم.