به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه طرح «فاصله گذاری اجتماعی هوشمند» همزمان با سراسر کشور از ۲۳ فروردین ماه در شهرستان اهر نیز اجرا می شود، گفت: مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان اهر تا پایان فروردین ماه کماکان تعطیل است.

وی از آغاز موج دوم مقابله با ویروس کرونا از روز شنبه هفته آینده در شهرستان اهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه انتظار داشتیم روند شیوع کرونا در اهر نزولی شود ولی روز گذشته با شناسایی ۱۷ مورد مثبت جدید، موجی از نگرانی از بابت گسترش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اهر را به وجود آورد.

فرماندار اهر ادامه داد: دو سوم کارکنان ادارات و بانک ها از ۲۳ فروردین ماه به صورت حضوری در محل کار حضور یافته و یک سوم کارکنان نیز دور کاری خواهند کرد و ساعات کاری برای ادارات و بانک ها از ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ ظهر تعیین شده است.

محمودی با ذکر این که فعالیت اصناف شهرستان اهر بر اساس پروتکل بهداشتی به دستگاه های ذیربط جهت اجرا ابلاغ خواهد شد، ابراز داشت: در زمینه تعطیلی اصناف همکاری کسبه و و دستگاه های ذیربط بسیار مطلوب بود و اگر اصنافی که قرار است از روز شنبه به کسب و کار برگردند بایستی در سامانه وزارت بهداشت از بابت توجه به پروتکل های بهداشتی متعهد شوند که این پروتکل ها را رعایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر صنوفی پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت نکند، طبق دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا این اختیار به وزارت بهداشت داده شده تا صنوف متخلف را به مدت یک ماه پلمپ کند که بر این اساس لازم است تا صنوف به اجرای پروتکل های بهداشتی متعهد شوند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با تاکید بر این که تداوم اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهرستان اهر با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است، بیان کرد: اختیارات لازم جهت نظارت بر فعالیت صنوف و کارگاه های تولیدی، صنعتی و عمرانی به سیستم بهداشت و درمان داده شده تا اگر صنفی یا کارگاهی به توصیه‌ ها توجه نکند، پلمپ شوند و همواره موظف است تا نظارت ها را نیز تشدید و نامحسوس و محسوس نماید.

زاهد محمودی در ادامه ضمن قدرانی از نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج و پلیس راه در جهت کنترل ترددها، گفت: محدودیت تردد خودروهای بومی و غیربومی تا پایان فروردین ماه در شهرستان اهر ادامه دارد.

وی بر لزوم گندزدایی و ضدعفونی نقاط مهم شهر اهر که احتمال آلودگی در آن نقاط داده می‌ شود تاکید کرد و گفت: ادارات و بانک‌ ها فقط موظف‌ اند تا به امور ضروری ارباب‌ رجوع رسیدگی کنند.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه در انجام اقدامات قانونی هیچ گونه مماشاتی نداریم و اولویت اصلی ما تامین سلامتی مردم است، تاکید کرد: صنوف کم ریسک با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی می‌ توانند از ۲۳ فروردین‌ ماه فعالیت خود را آغاز کنند و اما صنوفی که فعالیت آنها بر ریسک شیوع ویروس کرونا می‌ افزاید تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

محمودی در پایان از تشکیل کمیته سالم‌ سازی محیط در این شهرستان خبر داد و گفت: مسئولیت کمیته سالم‌ سازی محیط بر عهده معاون فرماندار، جانشینی بر عهده سپاه ناحیه اهر و دبیر این کمیته شبکه بهداشت و درمان خواهد بود و شورای شهر و شهرداری نیز عضو این کمیته خواهند بود.