به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران گفت: با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، کانون بسیج هنرمندان، موسسه صبای هنر اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع محرم تا فاطمیه برگزار می‌شود.

حمید جبارزاده، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت ایام فاطمیه، نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران، در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ عاشورایی و فاطمی به زبان گیرای هنر در سطح جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: هنر، گویاترین، رساترین و ملموس‌ترین زبان جهت بیان پیام هر موضوعی بوده و نمایانگر واقعی زیباترین و ظریفترین احساسات هنرمند است.

وی، ترویج و پرداخت هنرمندانه به شخصیت‌ والای اهل بیت(ع) و نیز معرفی دقیق، تاثیرگذار و روشن ابعاد وجودی اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین(ع) در قالب هنر گرافیکی و ارتباط تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جبارزاده گفت: شرکت برای عموم گرافیست‌ها و هنرمندان استان، آزاد بوده و هیچ محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد؛ هر هنرمند حداکثر مجاز به ارسال پنج اثر بوده و آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره و رویداد هنری حائز رتبه برتر بوده باشد.

وی افزود: هنرمندان، آثار تایپوگرافی(طراحی حروف) خود را به همراه یک متن ساده در صورت لزوم در پایین طرح و در قالب پوستر طراحی کنند؛ البته عوامل تشکیل دهنده آن باید فقط طراحی حروف بوده و از عناصر بصری مانند تصویر و … پرهیز شده باشد.

وی گفت: هنرمندان در طراحی تایپوگرافی و پوستر می‌توانند به صورت تک رنگ و یا رنگی از محتوای فارسی و عربی اشعار دینی، آیات قرآنی و روایات مرتبط با موضوع مسابقه، کلید واژه‌های ائمه و رهبری در رابطه با محرم و فاطمیه، نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و… استفاده کنند.

دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران افزود: آثار باید در فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ dpi در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به صورت افقی یا عمودی ارسال شود و آثاری که به صورت دستی اجرا شده باشد، مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند آثار و مشخصات خود را از طریق پیام رسان‌های واتساپ و سروش به شماره ۰۹۹۱۴۱۸۰۳۱۷ و یا به نشانی الکترونیکی جشنواره به آدرس Anjomanht.ahar@gmail.com ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه هشتم دی ماه سال‌جاری و اختتامیه و اعلام نتایج نیز در روز ۲۸ دی ماه، همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.