به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی اسحقی نژاد، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه سی ام مهر ماه در این طرح ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیان باید با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir و بخش «تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه» در این طرح نام نویسی کنند.
اسحقی نژاد، ادامه داد: ثبت نام و تکمیل مدارک برای دریافت کمک ودیعه اجاره مسکن صرفاً از طریق سامانه مذکور انجام می شود و نیازی به حضور متقاضیان در ادارات راه و شهرسازی نیست.
ثبت نام سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی تولید مسکن» در این استان آذر ماه انجام شد.
در مرحله اول این طرح ثبت نام برای ۱۱ هزار و ۹ واحد در آذربایجان شرقی تکمیل شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ واحد در تبریز و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند و بقیه در سایر شهرهای استان ثبت نام شده است.
آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.
متقاضیان شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر علاوه بر درخواست استفاده از ظرفیت این طرح در شهرهای خود می توانند از ظرفیت شهر جدید سهند نیز استفاده کنند.
داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون از شرایط ثبت نام در این طرح است.
از جمعیت بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی حدود ۷۳ درصد معادل بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرها ساکن هستند که از این تعداد نیز حدود یک سوم مستاجر هستند.
با در نظر گرفتن اظهارات اخیر محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ۳۰ درصد مستاجران نیاز به حمایت مالی دولت دارند، تخمین زده می شود حدود ۹۰۰ هزار نفر از مردم استان نیازمند حمایت از جمعیت مستاجر هستند.

منبع: ایرنا