به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حافظ باباپور در گفتگویی با اشاره‌ به پروژه‌های افتتاح شده در آذربایجان شرقی طی روز روستا گفت: به مناسبت روز روستا در استان، پروژه‌های متعددی با اعتبار بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان افتتاح شده است.

وی با اشاره‌ای به جزئیات این پروژه‌ها گفت: حجم بالایی از این مبلغ مربوط به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان بوده که این عملیات در چهار هزار و ۹۰۰ واحد به انجام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین صدور ۴۱۸ جلد سند مالکیت شهری برای شهرهایی با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و هزار و ۳۵۱ جلد سند مالکیت روستایی در سطح روستاها را از دیگر پروژه‌های اجرا شده در استان دانست.

باباپور با اشاره‌ای به اجرای طرح آسفالت معابر با اعتبار قیر رایگان در استان نیز گفت: اجرای طرح آسفالت روستای یخفروزان اهر در سطح پنج هزار و ۱۵۰ مترمربع با بهره مندی جمعیت ۳۶۳ نفری و روستای سهزاب سراب در سطح پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع با بهره مندی جمعیتی ۷۴۸ نفر در این راستا انجام شده است.

میانگین اجرای طرح هادی در آذربایجان شرقی ۴۴ درصد است

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره‌ای به خلاصه‌ای از عملکرد بنیاد مسکن استان از زمان تأسیس تا شهریور امسال گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی روستایی در هزار و ۹۵۴ روستا، بازنگری طرح هادی در ۴۸۸ روستا و اجرای آن در ۹۰۷ روستا از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: میانگین کشوری اجرای طرح هادی، ۵۰ درصد است که این رقم در استان ۴۴ درصد بوده و درصدد افزایش آمار در آینده نزدیک هستیم.

۱۴۰ هزار واحد روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده‌اند

باباپور تعداد کل واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم سازی روستایی استان را ۱۴۰ هزار و ۷۲۰ مورد دانسته و گفت: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور، ۴۲ درصد است که این آمار در استان به ۴۶ درصد رسیده که نشان از میانگین بالای استان در امر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی دارد.

وی، صدور ۲۲۰ هزار و ۲۵۶ سند روستایی، ۲۶ هزار و ۸۶۹ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۲۱۵ هزار خدمات فنی صدور پروانه ساختمانی، تخصیص ۵۰ هزار و۴۷۰ تن قیر رایگان سال‌های ۹۴ تا ۹۸ و آسفالت سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از محل قیر رایگان ۹۴ تا ۹۸ را از جمله اقدامات در حوزه عمران روستایی دانست.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تأمین مسکن اقشار کم درآمد روستایی و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۴۴ هزار واحد مسکونی در این زمینه انجام شده است.

وی، احداث ۱۴ کتابخانه روستایی در سطح استان و ۹ مجتمع فرهنگی و هنری، اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی برای محرومین در قالب اقدامات خیرین مسکن ساز استان را از دیگر اقدامات انجام شده بنیاد مسکن استان از زمان تأسیس تا شهریور ۹۹ دانست.

منبع: مهر