به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدیوکنفرانس در محل استانداری برگزار شد ، مشارکت تمامی دستگاه های مسئول و همراهی مردم در اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی را در بهبود شرایط استان از نظر شیوع کرونا موثر خواند.

وی افزود: افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا، تلاش شبانه روزی کادر درمان و همچنین همراهی سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی از اصلی ترین عوامل دخیل در کاهش آمارهاست وامیدواریم از این پس نیز شاهد عادی انگاری شرایط توسط مردم نباشیم.
وی همچنین گفت: به رغم مشکلاتی همچون کرونا و تحریم های ظالمانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی، برنامه های اقتصادی و فعالیت های عمرانی استان با قدرت بیشتر ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی مجمع مشورتی استان تصریح کرد: همه با هم با یکدیگر برای توسعه و پیشرفت استان، هم پیمان شده ایم و بدون دخالت دادن نگرش های سیاسی، در مسیر تحقق این مهم تلاش می کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: بر این باور هستیم که تقویت همدلی و همراهی همه جانبه در استان، باعث انجام کارهای بزرگ و رفع بسیاری از مشکلات استان می شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر نمایندگان به بهره مندی بیشتر استان از بودجه ۱۴۰۰ شد و ادامه داد: تقویت سهم بودجه ای استان،نقش مهمی در پیشبرد پروژه های عمرانی و سایر اقدامات زیر ساختی و مورد نیاز استان خواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برگزاری انتخاباتی سالم،شفاف و قانونی،اصلی ترین هدف ماست و از تمامی مردم و بخصوص اقشار مهم وتاثیرگذار انتظار داریم نهایت تلاش خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات های آتی بکار گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به آخرین وضعیت استان از منظر شاخص های امنیتی و سیاسی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکل خاص امنیتی در استان نداریم.

راستگو افزود: آذربایجان شرقی به رغم موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چندین کشور همسایه و بخصوص مناقشه اخیر کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ، از جمله استان های امن کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه استان به لحاظ بحث های زیرساختی در تولید انرژی در وضعیت سربه سر قرار دارد، گفت: ۱۷۰۰ مگاوات قبل از دولت تدبیر و امید در استان تولید می شد که اکنون به ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش یافته که تقریبا برابر با مصرف استان است .

رحمتی افزود: در پست های برق استان با مشکل مواجه هستیم و برق مورد نیاز اکثر شهرک های صنعتی تامین نمی شود .

در این نشست وضعیت مصرف سوخت استان و تبعات استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز بررسی شد.