به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، با تاکید بر اینکه نباید این وضعیت آبی کرونایی موجب عادی انگاری در بین شهروندان شود، اظهار کرد: با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، باید از هر گونه اجتماعات غیرضروری خوددداری کرد و فاصله اجتماعی رعایت و استفاده از ماسک جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری  و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه های ‌بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را به دنبال خواهد داشت.

راستگو با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و دستگاه‌های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گفت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود ۴ به ۷ نفر در استان نیز موفقیت خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.

وی با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌ تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم آذربایجان شرقی در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استمرار جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، گفت: در مقطع فعلی آن‌چه بیش از تشکیل اجتماعات موجب نگرانی است، عادی‌انگاری وضعیت است.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که مسأله کرونا هنوز حل نشده و در یک حالت شکننده قرار داریم که در صورت کمترین بی‌احتیاطی و عادی‌انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری وجود دارد.

منبع: ایرنا