به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو معاون سیاسی _امنیتی استاندار آذربایجانشرقی اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ازدحام رای دهندگان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ۴ هزار صندوق برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده است.

 وی با اشاره به انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا افزود: ۳۴ وظیفه از حکومت به شورا‌های اسلامی داده شده که تنها یکی از این وظایف انتخاب شهردار است و ۳۳ وظیفه دیگر برای عمران، آبادانی، توسعه و ریل گذاری شهری و روستایی بر عهده اعضای  شوراها است.

راستگو با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر از ۲۰ اسفند به مدت هفت روز انجام می‌شود ادامه داد: براساس اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور، به دلیل بیماری کرونا و شرایط موجود ۴ روش برای ثبت نام در انتخابات پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: یکی از این روش‌ها ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور، روش دوم ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و روش سوم ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است که باید بعد از ثبت نام نهایی در تمامی این مراحل با دریافت کد رهگیری به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار روش چهارم ثبت ­نام را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر  دانست و ادامه داد: همه فرمانداران باید اهتمام جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها داشته و با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، امکانات و اقلام بهداشتی لازم را در محل‌های ثبت‌نام قرار دهند.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی نیز از ۱۶ فروردین ماه سال آینده به ۴ روش ذکر شده انجام خواهد شد و بخشداران موظف شده اند شرایط لازم را فراهم کنند.

راستگو اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی در قالب ناظر، نماینده فرماندار، منشی و محافظان صندوق پیش بینی شده و آموزش‌های لازم نیز در حال انجام است تا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده انتخابات خوبی برگزار شود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: انتخابات شورای اسلامی کلان شهر تبریز به صورت تمام الکترونیک خواهد بود و بقیه انتخابات طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما