به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که اعضای کابینه دولت سیزدهم بایستی همچون رئیس‌جمهور افرادی انقلابی و جهادی باشند، اظهار داشت: وزرای دولت سیزدهم دلسوز مردم، کشور و نظام بوده و از هرگونه ریخت و پاش که در شرایط فعلی نمک بر زخم می‌پاشد پرهیز کنند.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب می‌بایست تحول در قوه مجریه را با انتخاب وزرای عمل‌گرا، معتقد به خدمت و انقلابی ایجاد کند، چراکه مردم با سوءمدیریت‌ در دولت دوازدهم رنج بسیار کشیدند و عدم کنترل تورم و رکود اقتصادی متحمل آسیب‌های جبران‌ناپذیری شدند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی با برنامه‌هایی که دارد دولت و معیشت مردم را متحول می‌کند، این در حالی است که مردم با هزاران امید و آرزو پای صندوق‌های رأی آمدند تا در تحولات سهیم باشند و حال انتظار دارند تا دولت سیزدهم به پاس قدردانی جهت حضور در انتخابات؛ معیشت مردم را تأمین کند.

محرم‌زاده، مسائل اقتصادی و معیشت مردم را از اصلی‌ترین چالش‌های پیش‌روی دولت آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و گفت: افزایش درآمد مردم و خدمات‌رسانی به آن‌ها از چالش‌هایی است که دولت سیزدهم با آن مواجه می‌شود و در عین حال آقای رئیسی در پست رئیس‌جمهوری باید تبعیض‌ها را ریشه‌کن کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مقابله با گرانی‌ها، تورم و رکود اقتصادی را از انتظارات مردم از دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: اولاً درآمدهای مردم به حدی پایین آمده که حتی از تأمین معیشت خانواده نیز برنمی‌آیند و اگر هم درآمد داشته باشند باز هم توان خرید ندارند و دلیل آن افت ارزش پول ملی است، به طوری‌که ارزش پول ملی کشورهای همسایه از ایران بیشتر است.

وی بابیان این‌که مردم باید تحولات دولت را در سفره‌هایشان لمس کنند، گفت: ایجاد اشتغال، تأمین درآمد و معیشت چالش‌هایی است که می‌بایست دولت سیزدهم برای نشان دادن تحول در قوه مجریه آن‌ها را از پیش‌رو بردارد.

محرم‌زاده تصریح کرد: اینکه آیت‌الله رئیسی از دولت دوازدهم زمین سوخته تحویل می‌گیرد یک واقعیت غیرقابل کتمان است؛ به عبارتی در تمامی شاخص‌ها و بخش‌ها به لطف مدیریت دولت روحانی عقب‌ماندگی داریم.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ارز نیمایی به هیچ عنوان به نفع مردم هزینه نمی‌شود، بلکه سود ارز دولتی را مافیا و دلالان می‌برند و عده‌ای با تخصیص ارز نیمایی رانت‌خوار شده‌اند و اگر چنین نیست پشت‌پرده عدم ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی که موجب تورم بی‌سابقه می‌شود چه می‌تواند باشد؟

وی با ذکر این‌که قطعی بی‌برنامه برق از سوی دولت، ضربه مهلک و زیان اقتصادی به مردم و تولیدکنندگان وارد کرد، بیان داشت: دولت هیچ‌گونه برنامه‌ای نداشت که برای قطعی‌‌های برق هم برنامه داشته باشد، البته سوءمدیریت‌ها تنها در یک یا دو بخش نبود.

محرم‌زاده ابراز داشت: آیت‌الله رئیسی پس از تحلیف و تنفیذ راه سختی در پیش دارد و از جمله باید در کشور آواربرداری کرده و راه را برای تحولات هموار سازد، اقتصاد بیمار کشور را علاج بخشد و دیوار سیاست داخلی و خارجی را از میان بردارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بی‌رغبتی مسئولان نسبت به حل مشکلات جامعه؛ مردم را نسبت به دولت بی‌اعتماد می‌کند، بیان کرد: به حول و قوه الهی، دولت سیزدهم دولتی کارآمد و ضد فساد و تبعیض خواهد بود و مجلس و قوه قضائیه در راستای حل مشکلات مردم از دولت سیزدهم حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم می‌دانند که در زمان کم، صددرصد مشکلات حل نمی‌شود، اما انتظار به حق دارند تا رئیسی در قامت رئیس‌جمهور، گام‌های استواری برای حل مشکلات مردم بردارد.

محرم‌زاده با اشاره به این‌که یکی از رفتارهای تبعیض‌آمیز دولت؛ تخصیص سهمیه بنزین برای اقشار ثروتمند و محرومیت مستضعفان است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ای برای چند خودرو سهمیه بنزین دریافت می‌کند و خانواده‌هایی چون خودرو ندارند از سهمیه بنزین محروم‌اند و این تبعیض‌هاست که باید دولت سیزدهم با آن مقابله کند.