به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی به عنوان منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۷ در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان رسمیت می‌یابد، رییس و نمایندگان مجلس و مهمانانی از داخل و خارج از کشور حضور خواهند داشت.

طبق روال مرسوم پس از به صدا در آمدن زنگ آغاز جلسه علنی مجلس و قرائت دستورکار، رییس مجلس ضمن خوشامدگویی سخنانی را ایراد خواهد کرد و در ادامه نیز رییس قوه قضاییه به ایراد سخنانی می‌پردازد.

ادای سوگند رییس‌جمهور در حضور رییس قوه قضاییه بخش اصلی این مراسم خواهد بود که با امضای سوگندنامه از سوی رییس جمهور و تحویل آن به دبیر شورای نگهبان همراه خواهد بود.

این مراسم با سخنرانی سیدابراهیم رئیسی به پایان خواهد رسید. همچنین در ادوار گذشته امضای تمبریادبود مراسم تحلیف و گرفتن عکس یادگاری مهمانان حاضر پس از پایان مراسم مرسوم بوده است.

۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند که ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیات‌های پارلمانی، روسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این مراسم نمایندگان دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، IPU و اتحادیه اروپا، اتحادیه اوراسیا، اتحادیه بین المجالس، اتحادیه بین المجالس اسلامی، بین المجالس آسیایی، اکو و نمایندگان شخصیت های برجسته ادیان و مذاهب و همچنین شخصیت های موثر فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام حضور خواهند یافت.

منبع: ایسنا