به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عدالت حاجی پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث ساختمان امداد و نجات سه راهی امیرآباد، تکمیل و احداث راهدارخانه کلیبر – جانانلو از طرف سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور، حذف گردنه‌ی «المجی» و شروع چهار خطه‌ کردن جاده کلیبر- کلالق از جمله طرح های هفته دولت امسال در این شهرستان است.

وی از نوسازی و تجهیز ۱۳ باب مدرسه، اختصاص ۵۰ فقره تسهیلات با کارمزد پنج درصد به مسکن روستاییان آسیب دیده از سیل ، احداث راه روستایی و زیر سازی و آسفالت ۲۱ روستا به عنوان دیگر طرح هایی یاد کرد که به مناسبت هفته‌ی دولت در شهرستان کلیبر اجرا خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ارائه‌ی ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث سد پیغام چای خبر داد.

حاجی پور از آحاد مردم، دستگاه‌های دولتی، مسئولان ارشد شهرستان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای هلال احمر به خاطر مشارکت در مهار آتش سوزی و یاری به سیل زدگان این شهرستان کلیبر تشکر کرد و گفت: در سیل اخیر علاوه بر فوت سه نفر از همشهریان، به زیرساخت ها و اموال عمومی نیز خسارات زیادی وارد شد که با پیگیری های نماینده‌ی مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند، سفر نایب رئیس مجلس و هیأت همراه به منطقه‌ی سیل زده انجام شد.

وی افزود: اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای کانال داخل روستای «سهریق» توسط بنیاد مسکن، اجرای طرح هادی روستایی با تامین اعتبار از محل ستاد مدیریت بحران کشور، تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه های روستایی و پل های خسارت دیده، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به تصفیه خانه‌ی شهید لشکری از محل اعتبارات آب و فاضلاب کشور و ۵۰ میلیارد ریال از محل استانداری آذربایجان شرقی و اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۵۰میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای بخش کشاورزی و کانال های آبی آسیب دیده، بخشی از کمک ها به سیلزدگان است.

وی همچنین گفت: امسال شاهد افزایش ۲.۵ برابری در جذب اعتبارات شهرستان بودیم، به گونه ای که سال گذشته مجموع اعتبارات مصوب کلیبر ۲۶۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال به حدود ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن بخشی از جنگل های ۱۶۴ هزار هکتاری ارسباران در آن، در مرداد ماه امسال شاهد آتش سوزی و وقوع سیل مهیبی بود که خسارات زیادی در بخش های مختلف بر جا گذاشت.

منبع: ایرنا