به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل الهی در مراسم تجلیل از خیران ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: اعطای این مبلغ با توجه به اوضاع فعلی اقتصادی در کشور و در شرایط کرونایی جامعه، حرکتی ارزشمند است.
وی هدف از مجازات، فلسفه زندان و متعاقب آن تلاش برای آزادی زندانی از زندان را اصلاح و تربیت مجرم و بازاجتماعی کردن فرد اعلام کرد و اظهار داشت: با زندانی شدن سرپرست خانواده، خانواده وی آسیب می بیند و در نتیجه این آسیب ها به صورت غیرمستقیم به بطن جامعه وارد شده و گسنرش می یابد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، جدای از سایر مجرمان هستند بنابراین ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به همت رییس وقت سازمان زندان‌ها شهید سیداسدالله لاجوردی در سال ۱۳۶۹ بنیان نهاده شد تا از ظرفیت خیرین در راستای آزادی این زندانیان در کنار تامین ضرر و زیان شاکیان استفاده شود.
خلیل الهی، ادامه داد: زندانیان جرایم خشن و کسانی که هنجارهای جامعه را برهم زده و امنیت جامعه را مخدوش کرده و در بین مردم، احساس ناامنی ایجاد می کنند بنابراین باید تا اصلاح کامل و پایان مدت حبس در زندان بمانند و آیینه عبرتی برای سایرین باشند.
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی استان پیش آمده است، یادآوری کرد: دادگستری استان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولید و صنعتی به کار گرفته است و کماکان از افزایش تولید حمایت می کند.
رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی از عملکرد ستاد ارایه استان گفت: آزادی زندانی به صورت روزانه انجام می شود و این امر به همت خیران محقق شده است.
در این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی از خیرین ستاد دیه آذربایجان شرقی بعمل آمد.