به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رشید نظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه  تنوع پوشش گیاهی، خداآفرین را به یکی از شهرستان های پیشرو در تولید عسل تبدیل کرده است، گفت: ۸۲۷ زنبورستان در سطح این شهرستان زیر نظر مدیریت جهادکشاورزی خداآفرین و تعاونی زنبورداران مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ۹۲۷ نفر به صورت مستقیم در این زنبورستان ها مشغول به فعالیت هستند و ۱۲۷ هزار کلنی مدرن و ۸۵ هزار کلنی سنتی در این زنبورستان ها وجود دارد، ادامه داد: در سال ۹۹ مقادیر قابل توجهی از شکر میان زنبورداران این شهرستان با نرخ مصوب دولتی یعنی هر کیلوگرم ۷۰ هزار ریال توزیع شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه تعداد ۲ شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در سطح شهرستان خداآفرین به تولید عسل و زنبورداری مشغول هستند، بیان کرد: امسال بیش از ۳۲ تن موم، ۱.۵ تن بره موم، ۲۰۰ کیلوگرم ژله رویال و ۲.۵ تن گرده گل در شهرستان خداآفرین تولید شده است‌.
نظمی اضافه کرد: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل با گرده افشانی عملکرد محصولات باغی و زراعی را تا ۲ برابر افزایش می‌دهند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه‌های ما در صنعت زنبورداری برندسازی، بسته بندی و بازار رسانی است، گفت: عسل تولید شده در این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا