به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری گفت: دستگاه‌های قضایی در تمام پروژه‌های عمرانی و مواردی که به توسعه و پیشرفت شهرستان ارتباط دارد در کنار مسئولان دستگاه‌های اجرایی کمک حالشان بوده و تلاش کرده اینگونه پروژه‌ها را خارج از نوبت رسیدگی کند.

وی تلاش در جهت حل مشکلات مردم و مواردی که به حقوق عامه مردم مربوط است دستگاه قضایی با اطمینان از صحت موضوع با تشکیل جلسات شورای پیشگیری و لحاظ دستور جلسه در خصوص مشکلات مطروحه شهروندان و مسئولان شهرستان اقدامات پیگیرانه جدی به عمل آورده و الحمداله زمینه رضایتمندی مردم و حل مشکلات را فراهم کرده است.

وی افزود: با وجود تعدد پرونده‌های وارده قضایی همکاران شبانه روز در جهت رسیدگی به پرونده‌ها تلاش مضاعف دارند و در این خصوص و با همت جهادی موفق بوده اند، اما متأسفانه در ۷ ماه اخیر تعداد ورودی‌های پرونده‌ها با یکسال گذشته برابری می‌کند که ضرورت دارند در این خصوص همه با فرهنگ سازی و ارائه راهکار‌های لازم زمینه کاهش پرونده‌ها را فراهم کنند.

رئیس دادگستری اهر با انتقاد از انعکاس نادرست برخی اخبار شهرستان در رسانه‌ها گفت: متأسفانه برخی افراد فرصت طلب که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند بدون اطلاع از صحت موضوعی اقدام به بزرگنمایی و انعکاس آن در فضای مجازی می‌کنند که این امر هم موجب استفاده بیگانگان و هم بروز شایعات را موجب می‌شود.

نظری تأکید کرد باید اخبار قضایی از مسیر قانونی اطلاع موثق حاصل شود و نباید در سیر مراحل قضایی اختلال وارد شود و پررونده قضایی با طی مراحل قانونی و دریافت مستندات و مدارک قانونی وسیر تحقیقات مراجع ذیربط پروسه لازم انجام شود تا خدای ناکرده حق هیچ کس (حتی مجرم) ضایع نشود

وی با اظهار تأسف از انعکاس ناقص اینگونه موارد تأکید کرد: دستگاه قضایی با هیچ کسی تعارفی ندارد و استقلال قضایی، نفوذناپذیری و مبارزه با فساد از افتخارات این نهاد بوده و خواهد بود و انتظار داریم اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به انتشار نمایند.

وی در پایان از تلاش‌های عبدالهی دادستان اهر در طی دوران خدمت در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: طی این مدت درب دادستانی به روی مردم همیشه باز بوده و صادقانه در خدمت مردم بوده است.

رئیس دادگستری اهر  همچنین برای دادستان جدید که یکی از قضات با تجربه و صادق حوزه قضایی می‌باشد آرزوی موفقیت کرد و خواستار همکاری مضاعف ادارات و نهاد‌ها و مجموعه حوزه قضایی شهرستان با دادستان جدید در جهت خدمتگذاری بیشتر به مردم شد.

حجت الاسلام محمدعلی نظری در پایان باقدردانی از خدمات رحیم عبدالهی دادستان سابق، آقای علی فاضلی را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب اهر معرفی کرد.