به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی گفت: در تمامی نقاط مرزی استان، نظارت و کنترل جدی بر تردد‌ها باید صورت گیرد تا از ورود سویه‌های جدید ویروس کرونا به استان و کشور جلوگیری شود.

درستی با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌های مرزی در راستای مراقبت و نظارت بیشتر بر رفت و آمد در مرز‌ها برای جلوگیری از ورود سویه‌های جدید ویروس کرونا به کشور عنوان کرد: کمیته استانی این موضوع با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری فرمانداران در استان فعال شده است.

وی ادامه داد: در تمامی نقاط مرزی استان باید نظارت و کنترل جدی بر تردد‌ها صورت گیرد کارت واکسن رانندگان ایرانی و غیر ایرانی کنترل شود و محل‌های قرنطینه مشخص شود تا به محض شناسایی سویه‌های جدید ویروس کرونا، این افراد طی گذراندن ۱۵ روز و با داشتن آزمایش pcr منفی وارد کشور شوند تا با واکنش فعالانه از ورود این سویه‌های ویروس به استان و کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با افزایش حساسیت‌ها و رعایت خوب ضوابط بهداشتی، میزان ابتلا به کرونا در استان رو به کاهش است، افزود: امیدواریم این رویه خوب با رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم بزرگوار ادامه داشته باشد و همچنان نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ها و عدم حضور در تجمعات توجه جدی شود.

وی گفت: علاوه بر اینکه تعداد مراجعین سرپایی و فوت ناشی از کرونا در استان کاهش پیدا کرده است، تعداد فوت به دلیل بیماری کرونا در شهرستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است که نشان دهنده کیفیت خوب درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سوی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در سراسر استان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان