به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگوی خبری، با بیان اینکه پنج شهرستان تبریز، میانه، بستان آباد، هریس و آذرشهر در وضعیت کرونایی نارنجی قرار گرفتند، گفت: موارد مثبت ابتلا به امیکرون روزانه در حال افزایش بوده و این در حالی است که ما نمی‌توانیم تمام افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کنیم.
وی با بیان این‌که هر فرد با هر علامت مشکوک به سرما خوردگی باید قرنطینه شود، افزود: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان جلوی انتشار این ویروس را تا حدی گرفت.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تزریق دز سوم واکسن به ۳۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، گفت: آمار تزریق دز سوم در استان هنوز به حد انتظار نرسیده است و بایستی این آمار نزدیک به دو برابر می شد.
خیاط زاده با اشاره به مجازی بودن  مدارس استان تا روز پنجشنبه، افزود: در مورد وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها نیز طی روزهای آتی تصمیاتی اتخاذ می‌شود.
حسین حقایی اظهار کرد: شهرستان های آبی در آذربایجان شرقی تنها به ۲ شهرستان خداآفرین و چاراویماق تقلیل یافتند و بقیه شهرستان ها زرد هستند که نشانگر سرعت بالای ابتلای کرونا در استان است.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با انجام یک هزار و ۹۰۵ آزمایش کرونا در استان نتیجه یک هزار و ۱۳۲مورد مثبت گزارش شده است.

منبع: فارس