به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن این اداره کل با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تأمین شده است، گفت: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۲۷۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۱ متقاضی نیز وجه اولیه را واریز کرده‌اند، اظهار داشت: پالایش بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده‌اند، انجام شده است و پالایش سایر متقاضیان نیز تا پایان تیر تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، گفت: این روند در تمامی شهرهای استان با تأمین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال شده و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می‌شود.

بخشی زاده، ادامه داد: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ هزار واحد است که این تعداد برای چهار سال برنامه ریزی شده و برای تأمین زمین سهمیه استان در این طرح، از ابزارهای مختلف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه به ویژه الحاق اراضی استفاده شده است.

منبع مهر