به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصر منوچهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و تکثیر گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلو، خوشبختانه در پی تلاشهای شبانه روزی همکاران محیط بان شهرستان اهر اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مارال منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به دنیا آمد.

وی ادامه داد: حال گوساله تازه به دنیا آمده مارال خوب و رضایتبخش است و از این طریق علاوه بر حفظ این‌گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از ۶ هکتار دست پیدا کنیم.

منوچهری وجود این گونه ارزشمند حیات وحش را برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان خواهد بود.

وی افزود: امروزه نسل “مارال” که از گونه گوزن ها است رو به انقراض می باشد و برای احیای دوباره نسل این گونه در مناطق جنگلی و حفاظت شده ارسباران از جمله منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در خداآفرین و منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی اهر اقداماتی انجام شده که امید است به زودی شاهد افزایش اینگونه حیات وحش در منطقه ارسباران باشیم.

منبع: ایرنا