به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباس شیراوژن در پاسخ به سوالی درخصوص تمدید انقضای برخی واکسن‌ها گفت: سازمان غذا و دارو مرجع تخصصی صدور مجوز و تعیین تاریخ مصرف داروهاست و در ابتدای ساخت واکسن‌های داخلی پس از ۴ مرحله کارآزمایی بالینی مجوز اضطراری برای استفاده از این محصول داده است.

وی ادامه داد: براساس آزمایش‌های اولیه یک تاریخ اولیه برای واکسن ثبت می‌شود که به معنای انقضای قطعی نیست که با آزمایش‌های تکمیلی و تست‌های پایداری تاریخ قطعی اعلام می‌شود و مردم مطمئن باشند سلامت مردم از همه چیز مهم تر است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین درباره نخستین همایش لاله‌های سپید، گفت: از دو سال و نیم پیش جامعه درگیر کروناست و همکاران بهداشت و درمان در تلاش طاقت فرسا هستند و این مراسم برای قدردانی از این شهدا وخانواده‌های آن‌هاست.

شیراوژن درباره رفع مشکلات پیش روی خانواده‌های شهدای مدافع سلامت نیز گفت: ممکن است خانواده فرد را شهید مدافع سلامت بداند، اما کمیته مربوط فرد فوت شده را پس از ارزیابی‌های تخصصی شهید سلامت محاسبه نکند.

وی درخصوص آخرین وضع کرونا در کشور افزود: روند رنگ بندی شهر‌های کشور قرمز و نارنجی افزایشی است. البته استقبال از واکسیناسیون نیز خوب است، هرچه استقبال از واکسیناسیون بهتر باشد در بلندمدت سطح ایمنی جامعه هم افزایش می‌یابد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درخصوص نوبت یادآور واکسن تاکید کرد: هر کس بیش از ۶ ماه از نوبت قبلی واکسن او گذشته یا واکسن اصلا نزده است برای دریافت واکسن مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما