به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فرشکاران در نشست شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: پیشنهاد کردیم اختیار توزیع اعتبارات محرومیت زدایی را به استان ها واگذار کنند که به تازگی در همین راستا به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، شیوه نامه جدیدی ابلاغ شد و روند کار تغییر کرد.

فرشکاران افزود: یکی از منابع اصلی تامین اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، شناسایی و فروش اموال مازاد است و ضرورت دارد، دستگاه ها به جد پیگیر این امر باشند.

فرشکاران ادامه داد: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرشتان ها، کمیته برنامه ریزی شهرستان ها هم برگزار می شود و باید مدیران مرکز استان با مدیران شهرستانی هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا در اجرای پروژه های شهرستان ها الگوی مشخصی وجود داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان سعی بر مبادله موافقت نامه ها و تسریع در موضوع پروژه های سفر ریاست جمهوری را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: اخیرا در ارتباط با اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیصاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت استانی و ملی دریافت کردیم و لازم است دستگاه ها نسبت به اخذ تخصیصات مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

فرشکاران خاطرنشان ساخت: یک چهارم از اعتبارات ۴۰.۵ همتی سفر ریاست جمهوری یعنی در حدود ۱۰.۵ همت مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور است که ما پیگیر مصوبات هستیم و جلسات مربوطه هم با حضور دستگاه ها شکل خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از ابلاغ اعتبار یک هزار و ۱۴۳ میلیارد تومانی هزینه ای به استان خبر داد.

بهارک نصر اظهار کرد: بعد از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی ماه گذشته و ابلاغ اعتبارات هزینه ای به میزان ۱۱۴۳ میلیارد تومان به استان، مبادله موافقت نامه ها برای دستگاه ها مشخص شده و دستگاه ها در حال وارد کردن اطلاعات در سامانه و مبادله موافقت نامه ها هستند.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان ها ابلاغ، ابهامات برطرف و جلسات کارشناسی برگزار شده؛ کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها هم در حال برگزاری است.

نصر اظهار کرد: عدم هماهنگی مدیران شهرستانی با دستگاه های اصلی باعث اخلال در روند کارهای کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و ایجاد نارضایتی هایی می شود که لازم است این هماهنگی ها هر چه سریع تر ایجاد شود تا پروژه های شهرستانی مغایراتی با دستگاه مرکز نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین از ابلاغ تخصیص ۸۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان برای پروژه های سفر خبر داد و افزود: لازم است گزارش واریزی های خزانه ارسال شود.

منبع: ایرنا