به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب ستوده نژاد اظهار داشت: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان به صورت منظم در ۳۵ دوره برگزار شده و دو دوره تنها به دلیل کرونا برگزار نشد و امسال سی و ششمین دوره تور برگزار شود.

وی افزود: مرحله اول تور با نام شهید باکری ۶ مهر از تبریز به سمت ارومیه برگزار و بعد از اتمام مرحله اول دوچرخه سواران به تبریز ترانسفر شده و مرحله دوم از تبریز به منطقه آزاد ارس، مرحله سوم از جلفا به کلیبر برگزار شده و بعد از اتمام مرحله سوم دوچرخه سواران از کلیبر به سرعین ترانسفر شده و مرحله چهارم از سرعین به تبریز خواهد بود و مرحله پنجم در داخل تبریز به مسافت ۸۰ کیلومتر برگزار می‌شود و کل مسافت تور ۷۶۴ کیلومتر است.

وی افزود: میهمانان خارجی نماینده اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری – جمال الدین محمود – پارک کمیسز یو سی آی – نماینده شرکت فرانسه خواهند بود و جوایز مسابقات ۲۲۵۰۰ یورو بوده و تعدا کاروان ۳۵۰ نفر و ۲۵۰ نفر کادراجرایی هستند.

ستوده نژاد افزود: برگزاری تور دوچرخه سواری در تبریز سبب شده که این رشته در این استان موفق ظاهر شده ودر المپیک ریو دو دوچرخه سوار و یک مربی و در المپیک توکیو یک دوچرخه سواری از آذربایجان شرقی بوده و تعداد نفرات المپیکی این استان با دوچرخه سواری افزایش یافته است.

وی در مورد حضور تیم‌های دیگر گفت: باید ثبت نام مسابقات از سوی فدراسیون دوچرخه سواری صورت می‌گرفت و چون سپاهان به موقع ثبت نام نکرده بود، در مسابقات تور حضور نخواهد داشت. البته در رایزنی هستیم تیمی هم از کشور ترکیه در این مسابقات حضور داشته باشند.

منبع: مهر