به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی نیرومند در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با واگذاری این اراضی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به شمار واحدهای صنعتی استان افزوده می شود، اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این اراضی فراهم شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان شرقی نیز بر ضرورت همراهی همه بخش ها با سرمایه گذاران و صنعتگران استان تاکید دارد.
نیرومند گفت: هم اکنون ۱۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی «آخولای» تبریز در حال نصب ماشین آلات هستند که با اتمام نصب ماشین آلات و شروع به کار این واحدها برای سه هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اواخر مرداد ماه امسال، طرح توسعه دو شهرک صنعتی آذربایجان شرقی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرک های صنعتی شهرستان های ملکان و اسکو توسعه می یابند.
بر اساس مصوبه آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی اسکو به مساحت ۱۰۶ هکتار و شهرک صنعتی ملکان به مساحت ۸۱.۳۱ هکتار توسعه خواهد یافت.
بنا به اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.
مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.
همچنین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

منبع: ایرنا