به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به منظور ارتقای مهارتی دانشجویان و تسهیل ورود آن‌ها به بازار کار دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در تشریح این طرح‌های آموزشی افزود: اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، در کلیه ادارت کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که می‌تواند حضور فعال و اندیشه پویای جوانان و دانشجویان با بصیرت را محقق کند.

مشایخی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص در امر آموزش‌های مهارتی ویژه دانشجویان گفت: در طرح کهاد، دانشجویان در کنار رشته اصلی دانشگاهی در حال تحصیل خود، رشته‌های مهارتی را به عنوان رشته‌های فرعی آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: این طرح به‌صورت مشارکتی میان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به مرحله اجرا درآمده که در دانشگاه دولتی و آزاد استان نیز اجرا شده و در سایر مؤسسه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور استان نیز به‌صورت فراگیر اجرایی خواهد شد.

علی مشایخی گفت: این طرح به منظور ارتقای مهارتی دانشجویان و تسهیل ورود آن‌ها به بازار کار دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فعال و مؤثر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در وضعیت کلان اقتصادی کشور گفت: امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها و حضور فعال دانشجویان و مراکز آموزشی و با پیروی از تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و پیشرفت در عرصه‌های فناوری و دانش بنیان، این کشور را به جایگاهی شایسته برسانیم.

منبع: مهر