به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده صبح چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی شهرستان‌های اهر و هریس با اشاره به این‌که راه‌های روستایی اهر و هریس از نظر برخورداری آسفالت از میانگین استانی پایین‌تر است، اظهار داشت: مسئولان باید حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را جبران کنند به عبارتی مسئولان موظف‌اند تا به حداقل انتظارات و مطالبات مردم پاسخ مثبت دهند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تسریع در احداث و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی، انتظار داریم تا پروژه‌های راه‌سازی به‌صورت پیمانی و امانی اجرا شود هرچند به دلیل اینکه رقم اعتبار پروژه‌ها پایین است پیمانکاران در مناقصه‌ها شرکت نمی‌کنند و حتی آسفالت‌ریزی راه برخی روستاها بیش از ۱۰ بار مناقصه برگزار شده اما پیمانکاران شرکت نکردند. اگر راهداری وظیفه زیرسازی طرح‌ها را بر عهده داشته و آسفالت‌ریزی را به پیمانکاران واگذار کنند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی از نیاز ضروری آسفالت‌ریزی ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و هریس خبر داد و گفت: امسال ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی هریس آسفالت‌ریزی شده و در حال حاضر نیز به آسفالت‌ریزی ۸۰ کیلومتر از راه‌های اهر و هریس نیاز داریم تا به میانگین استانی از نظر راه آسفالته نزدیک شویم.

محرم‌زاده بر لزوم شکل‌گیری نهضت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های اهر و هریس تأکید کرد و یادآور شد: روستاهای اهر و هریس از لحاظ برخورداری از راه‌های ایمن و آسفالته با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، حداقل انتظارات و مطالبات اهالی روستاها احداث و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی است. این مطالبه اهالی روستاها از دولت سیزدهم است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار آسفالت‌ریزی راه روستای نهند و شهرک صنعتی زرنق در شهرستان هریس شد و گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از نامناسب بودن راه ارتباطی شهرک صنعتی زرنق گلایه می‌کنند، این مسیر حتی کمتر از راه روستایی است و شرایط برای تردد ماشین‌آلات سنگین اصلاً مناسب نیست.

وی با انتقاد از عدم دسترسی ایمن ۳۰ روستا به بزرگراه اهر- تبریز گفت: بزرگراه اهر-تبریز احداث شده، اما ۳۰ روستا برای تردد آسان و ایمن به بزرگراه دسترسی ندارند. این نواقصات بایستی مرتفع شود.

محرم‌زاده بر ضرورت احداث پُل روستای ویجنی به منظور تسهیل در تردد بین آذربایجان‌شرقی و استان اردبیل تأکید و خاطرنشان کرد: چندین سال است که احداث پُل روستای ویجنی را قول داده‌اند، اگر این پُل احداث شود تردد از مغان و پارس‌آباد به شهرستان اهر ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد لذا انتظار داریم تا سازمان راهداری نسبت به تحقق این مطالبه توجه ویژه‌ای داشته باشد.