به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای سالمندان شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر ۵۰۰۰ نفر بازنشسته تأمین اجتماعی دارد، با این‌حال متأسفانه امکان و شرایط برای اوقات فراغت بازنشستگان اهری در این شهرستان پیش‌بینی نشده است.

غنی زاده با قدردانی از زحمات و پیگیری‌های مسئولان سابق در احداث خانه امید شهرستان اهر اظهار کرد: مدیران متولی برای بهره‌برداری از خانه امید وعده‌های مختلفی داده‌اند که با کمال تأسف هیچ یک از وعده‌ها عملی نشده است. برای خانه امید مدیری انتخاب کرده‌اند که جز وعده‌های نافرجام، هیچ تحرک و پیگیری نمی‌کند، لذا ناچاریم تا این موضوع را از طریق استانداری و مراجع ذی‌صلاح استانی پیگیری کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید در اختیار سالمندان قرار گیرد. شرایط زندگی روزمره باعث شده تا بازنشستگان شهرستان هیچ نشاطی ندارند حداقل وظیفه دستگاه‌ها این است که با برگزاری مراسمات و همایش‌های نشاط‌آور، موجب تقویت روحیه بازنشستگان شوند. در این راستا برگزاری همایش بازنشستگان سالمند در سینما قدس شهرداری اهر با همکاری دستگاه‌ها مورد تأکید است.

فرماندار اهر گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در قبال بازنشستگان و سالمندان وظایفی دارند، تکریم بازنشستگان و سالمندان می‌تواند روحیه احترام به بزرگان، ریش‌سفیدان و والدین را در بین جوانان تقویت کند.

گفتنی است، نصب مبلمان و زیرساخت‌ها در مجاورت خانه امید سالمندان تحت عنوان پارک سالمندان و استقرار تیم پزشکی در خانه امید به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان برای سالمندان و بازنشستگان از دیگر مصوبات شورای سالمندان شهرستان اهر بود.