به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور عصر سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جُرم شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام پایان سال‌جاری و منتهی به چهارشنبه سوری قرار گرفته‌ایم، توصیه می‌کنم تا نحوه استفاده از مواد محترقه مجاز را برای جوانان تشریح کرده و ابتدا اجازه ندهیم تا فرزندان مسئولان از مواد محترقه غیرمجاز استفاده کنند سپس برای سایر جوانان توصیه رعایت نکات ایمنی را گوشزد نمائیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر افزود: سال گذشته در استان شاهد جان‌باختن جوانان و نوجوانان بر اثر انفجار مواد محترقه غیرمجاز و خطرساز بودیم، از این‌رو تأکید داریم تا فرزندان مسئولان با رعایت نکات ایمنی و عدم استفاده از مواد محترقه غیرمجاز برای دیگر جوانان الگو باشند.

وی با قدردانی از همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران با نیروی انتظامی گفت: اصحاب رسانه برای شهروندان اهری علی‌الخصوص جوانان آسیب‌ها و خطرات مواد محترقه غیرمجاز را تبیین کنند و چون جزو کالای قاچاق محسوب می‌شود در صورت کشف مواد محترقه غیرمجاز برای فرد خاطی پرونده تشکیل شده و به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد.

آقاپور با تأکید بر این‌که امنیت و آرامش خانواده‌ها نباید فدای ندانم‌کاری و چهارشنبه سوری حادثه‌ساز شود، خاطرنشان کرد: برای سود عده‌ای از فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز، اجازه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش شهروندان اهری در ایام پایان سال در معرض تهدید قرار گیرد. لذا از شهروندان انتظار داریم تا برای مشارکت در حفظ امنیت و تجربه چهارشنبه سوری بدون حادثه، در صورت مشاهده‌ی تولید، خرید و فروش مواد محترقه خطرساز و غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.